Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Zekât için neden özellikle Ramazan ayı tercih edilir?

Fetva Kurulu, “Ramazan ayının diğer aylara göre birtakım meziyetlerinin olduğu Kur’an ve sünnette belirtilmiştir. Zekâtın, özellikle bu aya denk getirilerek daha fazla sevabın elde edilmesi umulmaktadır.” diye belirtti.

Fetva Kurulu, "Ramazan ayının

İTTİHADUL ULEMA Fetva Kurulu “Zekât için neden özellikle Ramazan ayı tercih edilir?” sorusuna yanıt verdi.

Fetvada, şu ifadelere yer verildi.

“Allah Teâlâ’nın farz kıldığı zekât ibadeti için özellikle Ramazan ayı tercih edilir. Hatta bazı insanlar daha senesi dolmadığı halde sırf Ramazan geldi diye zekâtını bu ayda vermektedir. Bunun bir takım dini ve sosyolojik sebepleri vardır. İşte bunlardan bazıları;

• Ramazan ayının diğer aylara göre birtakım meziyetlerinin olduğu Kur’an ve sünnette belirtilmiştir. Zekâtın, özellikle bu aya denk getirilerek daha fazla sevabın elde edilmesi umulmaktadır. İbn Abbas’tan (radiyallahu anhuma) rivayet edildiğine göre Allah Resulü (aleyhissalatu vesselam) Ramazan ayı geldiğinde çok cömert olurdu (Buhârî, Bed’ül-Vahy No: 6; Müslim, Fedâil 50, No: 2308). İmam Nevevî, bu hadise binaen oruç günlerinde daha fazla cömert olmanın müstehap olduğunu bildirir (Şerhu Müslim XV, 79).

• Bu güzel ayın bir başka meziyeti de içerisinde barındırdığı berekettir. Öyle ki oruç nedeniyle zengin de fakir de aynı seviyede olmakta, yoksulların içerisinde bulunduğu hâl daha fazla hissedilmektedir. Zekâtın bu aya denk getiriliyor olması söz konusu bu bereketi arttırmaktadır. Aynı şekilde Ramazanın hemen akabinde gelen bayrama hazırlık, halk arasında zekâtın bu aya mahsus kılınmasının nedenleri arasındadır.

• Belki farkında değiliz ama Ramazan ayında zekâtı eda ederek bu ibadeti asıl vaktinde yerine getirmiş oluyoruz. Zira fıkıh kitaplarında, nisaba ulaşmış malın üzerinden kâmil bir yılın geçmesi gerektiği yazılıdır. Bir yıl miladi olarak değil kamerî olarak hesaplanır. Bu da zekâtın her yıl oruç gibi on gün geriye doğru geldiğine işaret eder. İşte bu hesabı yapamayanlar veya farkında olmayanlar, Ramazan ayı vesilesiyle zekâtlarını tam vaktinde eda etmiş olurlar.

• Zekâtın sabit bir ayda olması, farklı aylarda olmasından daha isabetlidir. Zira zekât memurlarının her zaman aynı vakitte bu işle meşgul olmaları devlet, zekât verenler ve fakirler açısından değerlendirildiğinde sosyolojik olarak birçok fayda barındırmaktadır.” (İLKHA)